Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Marketing wewnętrzny - internal marketing

polega na upowszechnianiu w całym przedsiębiorstwie orientacji na jak najlepsze zaspokajanie potrzeb nabywców, osiąganie w tej działalności przewagi nad konkurentami i wykonywanie tej działalności w poczuciu społecznej odpowiedzialności. Wymaga wytwarzania zintegrowanych działań nakierowanych na wybór i obsługę najbardziej korzystnych segmentów rynku i skupiania uwagi na docelowych rynkach przedsiębiorstwa. W całym zakresie działalności produkcyjnej, usługowej i handlowej przedsiębiorstwa marketing wewnętrzny pełni funkcję symulowanego rynku przygotowując pracowników do jego zmienności i wymagań oraz konieczności wykorzystywania pojawiających się szans w otoczeniu przedsiębiorstwa. Marketing wewnętrzny jest wyprzedzeniem, przygotowaniem i podstawą powodzenia marketingu przedsiębiorstwa w jego rzeczywistej działalności na rynku lokalnym, regionalnym, krajowym, międzynarodowym i globalnym. Jego zadaniem jest również zatrudnianie, szkolenie i motywowanie pracowników dla jak najlepszej obsługi nabywców.
Zdaniem Zbigniewa Martyniaka marketing wewnętrzny jest ściśle związany z nową koncepcją przedsiębiorstwa, która opiera się na poszukiwaniu synergii czynnika technicznego i psychologicznego, traktuje środowisko wewnętrzne firmy jako system generowania celów i dyskutowania idei, aby doprowadzić do rozwiązań najefektywniejszych, a załogę jako klientów, partnerów. U jego podstaw leży założenie, że każdy pracownik jest skłonny ,,zainwestować” jakąś cząstkę czasu wolnego we własne doskonalenie i doskonalenie firmy, jeśli w zamian otrzyma odpowiednią satysfakcję osobistą, natury moralnej bądź materialnej. Jeśli takie warunki zostaną w firmie stworzone, jeśli ludzie będą mogli zaspokajać potrzeby wyższego rzędu, wówczas możliwe będzie powołanie w obrębie firmy swoistego rynku, na którym produktami są pomysły, idee i projekty.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch