Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Marketing zróżnicowany - differentiated marketing

koncepcja marketingu polegająca na opracowywaniu różnych programów marketingowych dla każdego segmentu rynku. Firma wytwarza różne kategorie wyrobów odpowiadające innemu segmentowi rynku, co prowadzi do dywersyfikacji asortymentu produktów i dywersyfikacji rynku. Na przykład IBM oferuje wiele konfiguracji sprzętu i oprogramowania dla różnych segmentów rynku komputerowego.
Marketing zróżnicowany przynosi przeważnie większą sprzedaż całkowitą niż marketing niezróżnicowany. Jednakże zwiększa on także koszty prowadzenia działalności. Są to zwłaszcza: koszty modyfikacji produktu (prace badawczo-rozwojowe, techniki specjalnego oprzyrządowania itp.), koszty produkcji (mniejsza skala produkcji, krótsze serie itp.), koszty administracyjne (badań, obsługi kanałów dystrybucji itp.), koszty magazynowania zapasów (wyższe koszty zarządzania zapasami wielu produktów) oraz koszty promocji (różne programy promocji).
Przedsiębiorstwa prowadząc zróżnicowany marketing powinny być ostrożne, aby nie ,,przesegmentować” swego rynku.
[J. Penc]

Zobacz również: segmentacja rynku


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch