Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Metoda PIMS - Profit Impact of Market Startegy

metoda badania wpływu zysku na strategię marketingu powstała w latach sześćdziesiątych w firmie General Electric jako efekt badań czynników determinujących rezultaty działania przedsiębiorstwa na rynku. Została ona udoskonalona przez pracowników Harvard Business School, którzy na przykładzie modelu ekonometrycznego opracowanego w GE stworzyli model uniwersalny, przydatny dla wszystkich przedsiębiorstw.
Metoda PIMS bazuje na danych pochodzących z kilkuset dużych przedsiębiorstw amerykańskich, które zgodziły się udostępnić informacje dla potrzeb budowy modelu ekonometrycznego. Dane te (po zabezpieczeniu pełnej anonimowości) stanowią materiał do przyszłych badań, do budowy modeli, które firmy mogą zastosować w analizie i planowaniu swojej działalności.
Na podstawie badań wyróżniono 37 głównych czynników wpływających na rentowność przedsiębiorstwa (mierzoną wskaźnikiem ROI – return on investment), przy czym dziewięć z nich uznano za najważniejsze. Są to:
1. Intensywność inwestowania (wyższa intensywność inwestowania związana jest z niższą stopą zwrotu i niższym cash flow).
2. Produktywność (wyższa produktywność pracowników sprzyja wyższej zyskowności firmy).
3. Pozycja rynkowa (większy udział w rynku jest jednym z czynników prowadzących do wyższych zysków i cash flow).
4. Wzrost przemysłu (wysoka stopa wzrostu przemysłu absorbuje gotówkę, co może odbić się negatywnie na cash flow).
5. Jakość produktów i usług (istnieje dodatnia korelacja między jakością produkowanych wyrobów a rentownością produkcji).
6. Innowacje produktowe i zróżnicowanie produktów (wynik ten prowadzi do zyskowności szczególnie na dojrzałych rynkach, przy czym duży wpływ ma tu względny udział w rynku).
7. Integracja pionowa (w większym stopniu prowadzi ona do sukcesu na ustabilizowanym niż na nieustabilizowanym rynku).
8. Wzrost kosztów (na utrzymującą się tendencję wzrostu kosztów wpływają takie czynniki jak tempo wzrostu płac czy wzrost cen surowców).
9. Dodatkowe inwestowanie w produkty, które obecnie mają już dobrą pozycję (takie inwestowanie nie gwarantuje zwiększenia zysków).
Przedsiębiorstwa, formułując swoją strategię, opracowują ilościowe charakterystyki poszczególnych wskaźników. Jeśli poczynione obserwacje sygnalizują istotne odstępstwa realnych wartości wskaźników od wielkości zaplanowanych, podejmuje się odpowiednie działania mające na celu przywrócenie stanu pożądanego. Formułowanie strategii za pomocą metody PIMS polega więc na koncepcyjnym szukaniu sposobów poprawy powyższych wskaźników.
[J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch