Misja firmy - corporate mission
koncepcja biznesu firmy, idea jej rozwoju, jej przesłanie; ogólna obietnica wyrażona w kategoriach rynkowych. Określa ona powód istnienia firmy, nadaje ogólny kierunek jej rozwoju i określa pośrednio dziedziny, którymi firma jest w stanie się zająć i chce się zajmować.
Określenie misji jest publiczną częścią planu strategicznego. Dzięki niej cele firmy stają się zrozumiałe dla pracowników, właścicieli akcji, dostawców i klientów. Misja jako myśl przewodnia działania firmy konstytuuje identyfikację zewnętrzną firmy, tzn. sposób, w jaki chce być ona postrzegana przez otoczenie a zarazem zakreśla obszar jej działania i kierunki rozwoju, zaangażowanie kadr kierowniczych i załogi wokół funkcji, jakie chce przedsiębiorstwo spełniać na rynku (np. misja firmy MICROSOFT – ,,wiodąca rola w oprogramowaniu komputerowym”). Precyzyjne sformułowanie misji i jej konsekwentna realizacja, tj. urzeczywistnienie obietnicy danej klientowi, prowadzi do ukształtowania osobowości firmy (personality of firm) i jej społecznego wizerunku (social image).
[J. Penc]
Zobacz również:
wizerunek firmy
,
dobra reputacja
,
public relations
|