Witamy, 30 października 2024 r. Imieniny: Augustyny, Łukasza
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Teoria sprawiedliwości - theory of justice

teoria opierająca się na założeniu, że ważnym czynnikiem motywacji efektywności i zadowolenia jest indywidualna ocena przez pracownika sprawiedliwości, czy słuszności otrzymywanej nagrody, przydzielanych zadań, uzyskiwania awansu itp. Sprawiedliwość można określić jako słuszną w odczuciu pracownika relację nakładów jego pracy (wykształcenia, umiejętności, wysiłków, starań itp.) do uzyskiwanych przez niego nagród (wynagrodzenie, premia, awans) w porównaniu do nagród przyznawanych innym za podobne nakłady. W praktyce sprawiedliwość odnoszona jest zazwyczaj do nagród pieniężnych jako najbardziej znaczących w środowisku pracy. Ludzie porównują, ile im się płaci za ich wysiłki z tym, co otrzymują inni. Poczucie niesprawiedliwości wywołuje stan napięcia, frustracji i niezadowolenia, niszczy motywację. Pracownik często stara się zmniejszyć niesprawiedliwość przez ograniczenie wysiłku i zaangażowania w sprawy organizacji. Oczywiście pracownik reaguje na różne niesprawiedliwości i posiada pewien próg tolerancji, do którego jest w stanie znosić wiele niesprawiedliwych zdarzeń. Przekroczenie tego progu może spowodować u niego skrajną i pozornie przesadną reakcję. Z teorii sprawiedliwości wynika dla menedżerów ważny wniosek, że dla większości ludzi nagrody, aby miały charakter motywacyjny, muszą być uważane za sprawiedliwe. [J. Penc]

Zobacz również: sprawiedliwość wewnętrzna


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Teoria sprawiedliwości - teoria opierająca się na założeniu, że ważnym czynnikiem motywacji efektywności i zadowolenia jest indywidualna ocena przez pracownika...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch