Marketing personalny - personal marketing
całokształ działań wewnętrznych i zewnętrznych firmy związanych z zarządzaniem społecznym potencjałem organizacji, kształtowaniem jego wielkości i struktury oraz doskonaleniem dzięki tworzeniu korzystnych warunków dla angażowania się pracowników w działalność przedsiębiorstwa i podnoszenie jego efektywności rynkowej oraz pozyskiwaniu właściwych pracowników z rynku pracy.
Marketing ten obejmuje marketing personalny wewnętrzny, który dotyczy pracowników już zatrudnionych, a którego ideą jest możliwe pełne wykorzystanie ich wiedzy, umiejętności i motywacji dla dobra firmy i marketing personalny zewnętrzny skierowany na rynek, którego celem jest pozyskiwanie możliwie najlepszych pracowników dzięki umiejętnemu ich poszukiwaniu, przyciąganiu i zatrudnianiu.
Marketing personalny ma w zasadzie te same zadania co polityka zatrudnienia i kadrowa, jednakże realizacja tych zadań opiera się na regułach marketingowych, co sprawia, że jest on lepszym instrumentem gospodarowania zasobami pracy w przedsiębiorstwie.
[J. Penc]
Zobacz również:
polityka zatrudnienia
,
polityka kadrowa
|