Witamy, 30 października 2024 r. Imieniny: Augustyny, Łukasza
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

rodzaje sponsoringu - sponsoring types

Stosując różne kryteria klasyfikacji można wskazać następujące rodzaje sponsoringu:


  1. ze względu na podmioty sponsorowane:


  • osobowy,

  • instytucjonalny,

  • imprezowy (projektowy);


  1. ze względu na typy świadczeń:


  • sponsoring finansowy,

  • sponsoring w postaci świadczeń rzeczowych,

  • sponsoring w postaci świadczenia usług;


  1. ze względu na liczbę sponsorów:


  • sponsoring wyłączny (ekskluzywny) – wyłącznie jeden sponsor,

  • współsponsoring (co-sponsoring) – wielu sponsorów (z zapewnieniem wyłączności branży); odmianą współsponsoringu jest sponsoring dominujący, w którym zaangażowanie jednego lub kilku sponsorów jest dużo większe niż pozostałych ale w zamian otrzymują oni więcej i bardziej atrakcyjnych świadczeń od sponsorowanego;


  1. ze względu na promowany podmiot:




  • sponsoring produktu,
  • sponsoring marki,
  • sponsoring firmy;


  1. ze względu na sposób ujawnienia sponsora:





  • imienny (tytularny), gdzie sponsor umieszcza nazwę w tytule sponsorowanego przedsięwzięcia (np. grupa kolarska Saxo Bank, klub koszykówki męskiej Asseco Prokom Gdynia, turniej tenisowy Porsche Open),



  • emblematowy – sponsor eksponuje swoje logo lub wykorzystuje logo sponsorowanego (np.Pekao S.A. umieszcza swoje logo na materiałach promocyjnych sponsorowanych przedsięwzięć np. turnieju tenisowego),



  • licencyjny – sponsor wykorzystuje logo sponsorowanego (np. Coca Cola umieszcza logo olimpijskie na opakowaniach swoich produktów), po uprzednim wykupieniu licencji;




  1. ze względu na intensywność zaangażowania się w sponsoring:




  • sporadyczny: firma angażuje się sporadycznie, w jednej dziedzinie, raczej z małą sumą pieniędzy,



  • intensywny: firma koncentruje się na jednej lub niewielu dziedzinach, prowadzi nasilony sponsoring przez dłuższy czas, inwestuje większe sumy,



  • systemowy: firma sponsoruje różne dziedziny, sponsoring odgrywa ważną rolę aż do centralnej pozycji w polityce promocyjnej przedsiębiorstwa, znaczny udział wydatków na sponsoring w budżecie promocyjnym;




  1. ze względu na zakres działań sponsora:




  • skoncentrowany (sponsorowanie jednej dziedziny),



  • rozproszony (sponsorowanie wielu dziedzin);




  1. ze względu na inicjatywę:




  • pasywny: inicjowany z zewnątrz przez związki, stowarzyszenia, organizacje, osoby, gdzie firma przyjmuje propozycję bycia sponsorem,



  • aktywny: inicjowany przez firmę; przedsiębiorstwo szuka możliwości sponsorowania lub organizuje przedsięwzięcie sponsoringowe;




  1. ze względu na sposób powiązań sponsoringowych:




  • jednorazowy,



  • wielorazowy czy inaczej systematyczny (np. coroczne sponsorowanie Turnieju Masters w tenisie, meczu o Super Puchar w piłce nożnej, Koncertu Noworocznego z Wiednia);




  1. ze względu na czas trwania:




  • krótkookresowy,



  • długookresowy;




  1. ze względu na zasięg oddziaływania:




  • sponsoring lokalny,



  • sponsoring międzynarodowy, (np. zawody o Puchar Świata w różnych dyscyplinach sponsorowane przez producentów sprzętu sportowego),



  • sponsoring globalny (np. Kodak – igrzyska olimpijskie, Hyundai – MŚ w piłce nożnej);




  1. ze względu na stopień ujednolicania działań sponsoringowych w skali międzynarodowej:




  • sponsoring standardowy – gdy firma działa podobnie na wszystkich rynkach,



  • sponsoring zróżnicowany – jeśli specyficzne cechy rynku, w tym także adresatów sponsoringu, wymagają stosowania form i metod sponsoringu dostosowanych do warunków lokalnych;




  1. ze względu na sposób wykorzystania sponsoringu:




  • izolowany: do realizacji jednego celu i nie wykorzystywany w dalszej promocji,



  • zintegrowany z innymi instrumentami komunikacji;




  1. ze względu na sponsorowane dziedziny:




  • sponsoring sportu,



  • sponsoring kultury,



  • sponsoring działalności ekologicznej,



  • sponsoring działalności socjalnej,



  • sponsoring nauki i oświaty,



  • sponsoring innych sfer działalności.

Zobacz również: sponsoring , marketing sponsorski


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Teoria sprawiedliwości - teoria opierająca się na założeniu, że ważnym czynnikiem motywacji efektywności i zadowolenia jest indywidualna ocena przez pracownika...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch