Logistyka marketingowa - marketing logistics
zintegrowany system kształtowania, koordynacji i kontroli działalności dostawców, agentów do spraw zakupów, osób odpowiedzialnych za marketing, uczestników kanałów dystrybucji i klientów w celu uzyskania wysoce sprawnego sposobu realizowania właściwej produkcji i przemieszczania towarów od dostawców do fabryki i przemieszczania wyrobów z fabryki do klientów w odpowiednim czasie i po najniższym koszcie.
Zdaniem T. Sztuckiego logistyka marketingowa polega na wysokim stopniu zorganizowania procesów produkcji, magazynowania i fizycznego obiegu produktów od dostawców do nabywców. Jej stosowanie zapewnia: dostarczenie wszystkiego co jest niezbędne do każdego miejsca pracy w przedsiębiorstwie, a więc surowców, materiałów, narzędzi itp.; synchronizowanie ilości wytwarzanych i magazynowanych produktów z realizacją zamówień nabywców, sprawne procedury oferowania towarów, uzyskiwania zamówień, realizowania dostaw ,,we właściwym czasie” i dokonywania rozliczeń przy możliwie niskich kosztach magazynowania, spedycji i transportu towarów.
[J. Penc]
|