Maksimarketing - maximartketing
Uważa się, iż jest to maksymalizacja określania celów, maksymalizacja świadomości i odpowiedzialności, maksymalizacja efektu synergetycznego, maksymalizacja sprzężenia zwrotnego, maksymalizacja użycia środków promocji, maksymalizacja dystrybucji i sprzedaży, jako źródła optymalizacji zysku przedsiębiorstw. Według S. Rapp`a i T. Collins`a model maksimarketingu składa się z następujących etapów:
1. maksymalizacja celów tj. najlepszego określenia celów, segmentów, nabywców, partnerów itp.,
2. maksymalizacja mediów, ich właściwego doboru i wykorzystania,
3. maksymalizacja odpowiedzialności za celowość i koszty poszczególnych działań pozyskiwania nabywców,
4. maksymalizacja świadomości jako poszukiwanie i wykorzystywanie przekazów najlepiej trafiających do świadomości nabywców,
5. maksymalizacja aktywizacji stosowanej promocji,
6. maksymalizacja efektu synergetycznego w prowadzonej działalności promocyjnej,
7. maksymalizacja sprzężenia między przekazami promocji a reakcjami ze strony jej odbiorców,
8. maksymalizacja sprzedaży,
9. maksymalizacja dystrybucji przez tworzenie dodatkowych kanałów i lepsze wykorzystywanie istniejących.
[T. Sztucki]
|