Witamy, 28 kwietnia 2024 r. Imieniny: Bogny, Walerii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Decydent zakupu

osoba lub osoby podejmujące decyzje zakupu dla potrzeb gospodarstw domowych konsumentów lub dla potrzeb produkcyjnych i handlowych przedsiębiorstw, instytucji, organizacji itp. Wiedza o tym, kto uczestniczy w wyborze i kto podejmuje decyzje zakupu, ma istotne znaczenie dla polityki marketingowej przedsiębiorstw wytwarzających i sprzedających produkty i usługi oraz wpływa na rodzaj i sposób kształtowania i prezentowania nabywcom oferty handlowej, a także na sposób prowadzenia reklamy. Uczestnikami zakupu produktów konsumpcyjnych są: 1. inicjator, ten który pierwszy odczuwa potrzebę lub uznaje dotychczasowy sposób jej zaspokajania za niezadowalający, 2. odbiorca informacji, ten kto uzyskuje informacje o możliwościach i warunkach zaspokojenia potrzeby, 3. decydent, który dokonuje ostatecznego wyboru spośród różnych ofert i możliwości rynkowych, 4. nabywca, który dokonuje zakupu produktu i usługi, 5. konsument będący użytkownikiem nabytych produktów i usług, 6. oceniający trafność wyboru podczas konsumowania i użytkowania. W zależności od zwyczajów zakupu i sposobu podejmowania decyzji te wszystkie role i funkcje spełnia jedna osoba lub cała rodzina, co jest regułą przy zakupie produktów długotrwałego użytku, wydatkowaniu znacznych kwot pieniężnych lub zaciąganiu kredytu konsumpcyjnego. Uczestnikami zakupu dokonywanego dla potrzeb przedsiębiorstw oraz rozmaitych instytucji są: 1. użytkownik, 2. informator, 3. zaopatrzeniowiec, 4. opiniodawca, 5. decydent, 6. kupujący, 7. oceniający trafność zakupu.



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Konosament - dokument, który jest pokwitowaniem towarów przez przewoźnika. Stanowi umowę na przewóz towarów do miejsca przeznaczenia i jest dowodem własności...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch