Witamy, 13 maj 2024 r. Imieniny: Agnieszki, Magdaleny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Decyzja - decision

(łac. decisio – postanowienie, rozstrzygnięcie); świadomy wybór jednego spośród rozpoznanych i uznanych za możliwe wariantów przyszłego działania menedżera, któremu przypisuje on największą użyteczność. Decyzje powinny być w każdej firmie rezultatem racjonalnego rozwiązania problemu, niełatwej oceny sytuacji będącej pochodną zebranych informacji, logiki, doświadczenia i intuicji. Podejmowanie rozsądnych decyzji wymaga pewnego sposobu postępowania, a mianowicie:


  • rozpoznania i opisania problemu wymagającego rozwiązania (zasięg problemu, sfera działalności itp.);

  • zgromadzenia informacji o problemie i sposobach jego rozwiązywania;

  • określenia okoliczności, które muszą być wzięte pod uwagę, aby odpowiedź na postawiony problem była prawidłowa;

  • zasięgnięcia opinii ekspertów (współpracowników);

  • przemyślenia taktyki działania;

  • opracowania diagnozy sytuacji, tj. dokonania oceny technicznych, ekonomicznych i organizacyjnych możliwości rozwiązania problemu;

  • stworzenia centralnych rozwiązań możliwych do przyjęcia przez organizację i dokonania wszechstronnej ich oceny;

  • dokonania wyboru rozwiązania optymalnego i jego uzasadnienia (projektu decyzji); 

  • przygotowania (z reguły w formie pisemnej) i podjęcia decyzji oraz zapewnienia warunków jej realizacji;

  • zapewnienia sprzężeń zwrotnych potwierdzających trafność i skuteczność podjętej decyzji.

[J. Penc]

Zobacz również: bariery racjonalności , sytuacja decyzyjna , system wspomagania decyzji


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Accrual concept - – (am. basic method – podstawowa metoda); podstawowa reguła księgowa polegająca na rozliczaniu kosztów powstałych w odniesieniu...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch