Witamy, 28 kwietnia 2024 r. Imieniny: Bogny, Walerii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Metody dokonywania zmian w przedsiębiorstwie

Proces dokonania zmian przebiega w fazach, które obejmują: analizę diagnostyczną, poszukiwanie rozwiązań, wprowadzanie rozwiązań oraz ocenę uzyskanych rezultatów. Z. Mikołajczyk proponuje następujący model postępowania:
1. ustalenie celów i określenie sytuacji problemowej
2. analiza stanu istniejącego i granic wpływów otoczenia,
3. ustalenie, zrozumienie i interpretowanie możliwych zmian,
4. ustalenie możliwości działania,
5. ocena propozycji i planowanie realizacji,
6. realizacja rozwiązań, wprowadzenie zmian, kontrola i ocena wyników.
Konieczne jest ustalenie możliwej wizji funkcjonowania przedsiębiorstwa i hamulców oraz przeszkód w jej realizacji, celów strategicznych i dziedzin, w których winny nastąpić zmiany oraz sposobu ich wprowadzania, a więc szybko, stopniowo, szerokim frontem czy kolejno w poszczególnych systemach i podsystemach organizacyjny, a także udziału pracowników w przeprowadzeniu zmian. Efektywność zmian wymaga zaangażowania się kierownictwa przedsiębiorstwa, które powinno:
 określać i upowszechniać konieczne zmiany,
 kierować ich przeprowadzeniem,
 informować pracowników,
 taktownie i taktycznie usuwać opory,
 ocenić rezultaty.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Konosament - dokument, który jest pokwitowaniem towarów przez przewoźnika. Stanowi umowę na przewóz towarów do miejsca przeznaczenia i jest dowodem własności...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch