Witamy, 25 czerwca 2018 r. Imieniny: Łucji, Witolda
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Narzędzia motywowania - motivation tools

motywatory; różnorodne środki i sposoby oddziaływania przełożonego na podwładnych dla skłonienia ich do działań umożliwiających osiągnięcie jego celów (celów organizacji).
Narzędzia motywowania można podzielić na trzy grupy:
 środki przymusu: obejmują one wszelkie rozkazy (nakazy i zakazy), polecenia i zalecenia oraz rady przełożonego, a także własne zobowiązania i powinności przyjęte na siebiedobrowolnie. Środki te zakładają podporządkowanie się woli przełożonego lub interesom organizacji, bez względu na interesy i potrzeby pracownika;
 środki zachęty: obejmują wszelkie obietnice dawane pracownikowi, że w razie zastosowania się do zalecenia nastąpią konsekwencje, których wynik użyteczny przekroczy znacznie koszt wykonania zlecenia. Środki te oferują pracownikowi określoną nagrodę w zamian za oczekiwane zachowanie (działanie lub jego zaniechanie), pozostawiając mu swobodę decyzji co do akceptacji nagrody i związanego z nią zachowania;
 środki perswazji: obejmują one różne formy ingerencji w sferę emocjonalną lub racjonalną pracownika poprzez wmawianie, sugerowanie, odwoływanie się do uczuć, autorytetu, patriotyzmu itp. Środki te zmierzają do zmiany postaw i zachowań ludzi oraz stanu ich umysłów, a więc nie tylko zmiany osobowości człowieka, ale także jego sytuacji. Mają one charakter wewnętrzny odwołujący się do motywacji wewnętrznej, która wiąże się z takimi czynnikami jak: zamiłowanie i zainteresowanie pracą, zaangażowanie w zadanie, identyfikacja z firmą, przyswojone normy i zasady itp.
[J. Penc]

Zobacz również: motywowanie , system motywacji


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Metoda Hoshin Kanri - japońska metoda opracowywania i monitorowania celów. Obecnie uznawana jest za podstawę koncepcji doskonalenia i usprawniania Kaizen. Jest ...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch