Witamy, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Organizacja przedsiębiorstwa - organisation of corporation

Określa podział pracy i władzy, wyznacza procesy składające się na realizację zadań i osiąganie celów oraz ustala wewnętrzne sieci i sposoby komunikowania się wszystkich działów i pracowników. Organizacja przedsiębiorstwa służy do realizacji strategii i planów strategicznych, a także oddziałuje na ich wybór i na procesy tworzenia. Organizacja jest ważnym czynnikiem wykorzystywania zasobów ludzkich, materialnych i kapitałowych. Budowa struktury organizacyjnej wymaga analizy działań, analizy decyzji, analizy wzajemnych odniesień i komunikacji. Tworzy ona system działań charakteryzujących się silnym ustrukturalizowaniem, wyraźnymi celami, sformalizowaniem działań wokół tych celów oraz przyjmowaniem odpowiedzialności za procesy regulacyjne i wykonawcze. Ważnymi czynnikami organizacji przedsiębiorstwa są zasoby „niewidzialne”, pozamaterialne: informacje i sposoby ich wykorzystywania, reputacja, motywacja, kwalifikacje i lojalność pracowników. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa może składać się z wielu szczebli hierarchicznych i związanym z tym stopniem centralizacji decyzji. Generalnie można powiedzieć, że mała ilość szczebli hierarchii (płaska struktura) stwarza warunki dla większej decentralizacji decyzji i elastyczności przedsiębiorstwa.
[T. Sztucki]

Zobacz również: marketingowa organizacja przedsiębiorstwa


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Etyka biznesu - poważne reagowanie na regulacje prawne, sygnały rynkowe oraz potrzeby społeczne i ekologiczne, a także przewidywanie intencji prawodawcy i trendów...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch