Witamy, 28 kwietnia 2024 r. Imieniny: Bogny, Walerii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Organizacja pracy - work organization

system zasad, metod i działań mających na celu zespolenie czynnika ludzkiego ze środkami i przedmiotami pracy oraz ukształtowanie stosunków wewnętrznych między pracownikami wynikających z potrzeb realizacji procesu pracy.
W projektowaniu nowoczesnej organizacji pracy należy uwzględnić następujące wymagania (wg. B. Mikuły):
 zróżnicowanie umiejętności (skills variety), tj. stopień, w jakim do wykonania przydzielonego zakresu działań angażowane są umiejętności i możliwości pracowników;
 samoistność (tożsamość) zadania (task identity), tj. stopień w jakim praca wymaga ukończenia ,,w całości” i posiada możliwe do zidentyfikowania części pracy – wykonanie pracy od początku do końca z widocznym rezultatem;
 znaczenie zadania (task significance), tj. stopień, w jakim praca ma ważny i możliwie dostrzegalny wpływ na życie innych czy bezpośrednio na przedsiębiorstwo;
 autonomię działania – samodzielność działania (autonomy of action), tj. stopień, w jakim praca daje wykonawcy swobodę, niezależność i dowolność w jej planowaniu oraz wpływ na jej wykonanie;
 sprzężenie zwrotne (feedback), tj. stopień, w jakim pracownik otrzymuje informacje o efektywności swego wysiłku, w celu ograniczenia lub wyeliminowania zakłóceń w racjonalnym przebiegu procesu pracy.
[J. Penc]

Zobacz również: ergonomia , prakseologia , humanizacja pracy


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Konosament - dokument, który jest pokwitowaniem towarów przez przewoźnika. Stanowi umowę na przewóz towarów do miejsca przeznaczenia i jest dowodem własności...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch